Jak sprawnie poprawić sklep odzieżowy - wygodne rozwiązania

Prowadzenie sklepu internetowego nigdy nie jest łatwe, niezależnie od tego, co się w nim sprzedaje. Sklep odzieżowy tym bardziej jest wyzwaniem, ponieważ takich sklepów istnieje całe mnóstwo. Dodatkowo ubrania to specyficzne produkty – najlepiej przymierzyć je przed zakupem, aby mieć pewność, że są dobrym wyborem. Tymczasem przez internet nie da się tego zrobić. Ogromny wybór ubrań i ogromna konkurencja sprawia, że niełatwo pozyskać klientów. Jak więc poprawić sklep modowy, jeśli przychody są niższe od oczekiwanych?

Po pierwsze – strony produktowe

Jako że ubrań nie można przez internet przymierzyć, trzeba zadbać o jak najwyższej jakości zdjęcia. Najlepiej mieć modelkę lub specjalny manekin, na którym można zaprezentować ubrania. Warto też robić zdjęcia z różnych perspektyw i nie koloryzować. Nadmierne upiększanie w photoshopie może sprawić, że klienci będą skarżyć się na niezgodność produktu ze zdjęciami. Druga rzecz to odpowiedni opis. Trzeba podać dostępne rozmiary oraz wymiary sylwetki, na jaką najlepiej pasuje dany strój. Opis powinien być perswazyjny i zachęcać do zakupu. Oprócz tego niezbędne jest CTA, np. „kup teraz”, „zamów teraz”. To najlepiej działa na klientów.

Po drugie – łatwa nawigacja i intuicyjność Chodzi przede wszystkim o to, aby w jak najprostszy sposób można było znaleźć poszukiwaną rzecz. Niezbędny jest podział produktów na kategorie i podkategorie, wyszukiwarka, a także filtry, dzięki którym będzie można wyświetlić tylko produkty w danym rozmiarze, kolorze czy cenie. Intuicyjna obsługa strony ważna jest także w kontekście samego dokonywania zakupu. Proces zakupu i dokonania płatności powinien być jak najprostszy..


Po drugie – łatwa nawigacja i intuicyjność

Chodzi przede wszystkim o to, aby w jak najprostszy sposób można było znaleźć poszukiwaną rzecz. Niezbędny jest podział produktów na kategorie i podkategorie, wyszukiwarka, a także filtry, dzięki którym będzie można wyświetlić tylko produkty w danym rozmiarze, kolorze czy cenie. Intuicyjna obsługa strony ważna jest także w kontekście samego dokonywania zakupu. Proces zakupu i dokonania płatności powinien być jak najprostszy.

Po trzecie – atrakcyjne promocje

Promocje, rabaty, wyjątkowe oferty – to wszystko przyciąga klientów jak magnes. Dlatego warto takie rzeczy wprowadzać. Warto pomyśleć o jakichś profitach dla stałych klientów, którzy założą na stronie sklepu konto. To zawsze jest pozytywnie odbierane i zachęca do powrotu do sklepu.

Po czwarte – różnorodność metod płatności i dostawy

Ludzie chętniej wybierają sklepy oferujące kilka sposobów płatności czy dostawy. Klient lubi mieć wybór i móc wybrać najlepszą dla siebie opcję. Na pewno obowiązkowa jest płatność przelewem, blikiem czy portfelem internetowym. W przypadku dostaw zaś obowiązkowo należy zapewnić najtańszą dostawę do paczkomatu, ale dostawa kurierem też jest niezbędna. W przypadku oferty skierowanej do osób starszych, warto zapewnić możliwość płatności przy odbiorze, bo takie osoby mogą nie potrafić lub nie mieć możliwości zapłacić online.

Po piąte – możliwość reklamacji i zwrotu

W przypadku sklepów odzieżowych to niezwykle ważna rzecz, za sprawą wspomnianego wcześniej braku możliwości przymierzenia ubrania. Często zdarza się, że zamówiony strój nie jest odpowiedni – źle leży na sylwetce danej klientki czy zły jest wybrany rozmiar. Dlatego konieczne jest zapewnienie prostej procedury zwrotów. Najlepiej zaoferować w takich przypadkach wymianę na inny rozmiar.

Po szóste – zaplecze

Serwis modowy to nie tylko strona. Właściciel prowadzi działalność gospodarczą i musi dopełnić niezbędnych formalności z tym związanych, a także posiadać miejsce na towar. Niezbędny jest więc przede wszystkim magazyn do przechowywania towaru oraz pakowania i przygotowywania go do wysyłki. Ubrania powinny być chronione przed zabrudzeniem, uszkodzeniem czy pomięciem, a do tego posegregowane tak, aby łatwo było znaleźć konkretne, zamówione przez klientów. Oprócz tego trzeba mieć dobry komputer, na którym będzie się prowadziło sprawną obsługę klienta, odpowiadało na maile, zamieszczało lub usuwało produkty ze sklepu czy prowadziło niezbędne dokumentacje sprzedaży i wystawiało klientom faktury. Warto zainwestować w dobre oprogramowanie, które to wszystko usprawni. Takim jest chociażby platforma FirmONE. W jednym miejscu pozwala wystawić umowy, faktury, prowadzić korespondencje i przechowywać dokumentacje. To nieoceniona pomoc dla każdego sprzedawcy.